در فرهنگ غذایی ما ایرانیان ، خورشت ها نقش مهمی دارند و همچنین انوع بسیار متنوعی خورشت وجود دارد

با توجه به صنعتی شدن جامعه و کمبود زمان برای پخت و پز غذا ، استفاده از کنسروها رونق گرفته است . کنسرو خورشت انواع مختلفی دارد ، اما بسیاری از ماشین آلات آن مشترک می باشند

برای راه اندازی یک خط تولید خورشت باید مراحلی طی شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

امکان سنجی

در ابتدا باید امکان سنجی انجام گیرد . امکان سنجی به معنی محاسبه و بررسی کامل تمامی مواردی که جهت راه اندازی خط نیاز است .

طرح توجیهی

در طرح توجیهی تمام موارد مربوط به راه اندازی خط لحاظ می شود . از میزان سرمایه ی مورد نیاز ، تا برآورد ماشین آلات خط ، تا بازارسنجی و تامین مواد اولیه ی طرح .

فرایند تولید

فرایند تولید خط تولید کنسرو خورشت به این صورت است . در ابتدا مواد اولیه مانند گوشت ، لوبیا و مواد غذایی دیگر وارد کارخانه شده و فرآوری می شود. در مرحله بعد پخت و یا سرخ کردن ، بسته به نوع محصول انجام می شود . در نهایت پاستوریزاسیون و بسته بندی انجام می گیرد .

ماشین آلات خط تولید

ماشین آلات خط تولید کنسرو خورشت شامل سیستم شستشو و تمیز کردن مواد اولیه ، ماشین آلات سرخ کردن و پخت مواد اولیه ، مخازن آماده سازی سس و مایع خورشت ، ماشین آلات پرکن و دربندی محصول ، همچنین در نهایت پاستوریزاسیون در خط تولید قرار می گیرد .

بازاریابی و فروش

جهت بازاریابی و فروش باید مواردی در نظر گرفته شود . در ابتدا باید با شرکت ها و مراکز پخش تماس گرفته شود و در صورت لزوم قرارداد همکاری ایجاد شود .

همچنین در صورت مهیا بودن شرایط ، می توان به صورت مستقل مراکز پخش و عرضه مستقیم ایجاد نمود .